Sayfalar

23 Ekim 2010 Cumartesi

Bekleyiş


Sen vardın, buradaydın
Olmasaydın beklerdim

Bir martı çığlığı aşkın ekşimsitadı
Soğuk bir gecede sıcak şarabın
Sonucu hep feryata dönüşen kahkalarımızın
Kulak tırmalayışı, ayrılığın dönüşü aşka
Aşk!

Annesiz çocuklardık, büyütmeye çalışırdık bizi büyütenleri, özlerdik bir kucağı arar da bulamazdık. Dolaşırdık, çıkmaz sokaklardık. Küçüktük büyürdük fakat büyümeyecek çocuklardık. Onlarsa yoktu,biz beklerdik gecelerden sabahlara, sabahlardan gecelere arardık; aralardık kavuşma saatlerini, saatlerin arasındaki boşluklardık. Ne çok severdik!


Trenlere binerlerdi onlar
Biz kalırdık
Vapurlarla giderlerdi
Biz beklerdik

Bir paşayı severdim ;paşa da ne paşa heybetli, gösterişli biraz da sinirli. Şarkılar söylerdim ona gürültüsünde duyulmazdı. O vapurları sarardı ,trenleri severdi. Ben de severdim trenlerle vapurların buluştuğu kimseleri. Onlar giderdi bir paşanın içinden, hiç tükenmeden, dönmeden arkalarına çekip giderdi. Paşa şehrin içinde; paşa benim, ben paşanın içinde, beklerdik. Beyoğlu onun oğluymuş, o başka bir beyin oğlu. Uzaktaydı ondan uzaktan severdi, kavuşamayacakları belliydi. Trenler geldiler ve gittiler, gittikçe geldiler vapurlar; birleştiler. Ben dağıldım paşanın içinde, paşa hep benim içimde. Çocuklar vardı, vapurları anneleri sanardı, hiç büyümeyecek annesiz çocuklardı. Rüzgarlı anne kucağına yatarlardı her gün, her geceyse uzaktan bakarlardı. Vapurlar giderdi, annesiz kalırdık. Ayrılırdık.

Geceler soğurdu kahkahalarda
Feryatı boş kadehlerimizin
Gözyaşının ekşimsitadı
Ağzımız dilimiz yanardı
Hayatın acısında bazen
Dönüşmüyor ayrılık aşka
Ayrılık!


berfinbinbir
10.10.2010 / Kadıköy

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder